T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAŞAKŞEHİR - TOKİ Mustafa Kutlu İmam Hatip Ortaokulu

4.HAFTA

Marie Curie'nin hayatının anlatıldığı TÜBİTAK Genç Bilim Dergisinin çıktılarının alınarak öğrencilere dağıtılmasıyla ders süreci başlatılır. Daha sonra dergi incelenir ve öğrenciler Madam Curie'nin bilimsel çalışmalarını inceleyerek problem çözüm basamakları hakkında tahminlerde bulunurlar. Öğrencilerden tahminleri alındıktan sonra Fen Bilimleri öğretmeni bilimsel problem çözme basamakları ile ilgili konu anlatımını gerçekleştirir. Çocukların soruları varsa sorular alınır. Devamında Din Kültürü öğretmeni çocuklara problem cümleleriyle ilgili örnekler vermelerini ister. Bunun için "evden okula en hızlı gitme yolları nelerdir?" sorusunu sorarak öğrencileri yönlendirir. Öğretmen örnek olması açısından bu soruya karşılık bir hipotez oluşturur. Sorunun deney, analiz, sonuç ve tartışma kısımlarını öğrencilerle birlikte tahtada doldurarak bilimsel çözme basamaklarını öğrencilere fark ettirir. Ardından öğrencilerden hayattan benzer problemler bulmalarını ister. Bulunan problem örnekleri tahtaya yazılarak öğrencilere pratik yaptırılır. Bir sonraki ders için öğrencilerden çevrelerinde şahit oldukları bir problemi bulup getirmeleri istenir. Daha sonra akıllı tahtadan kolaydan zora doğru problem çözme etkinliği yaptırılır. Bir etkinliği Türkçe öğretmeni bir etkinliği de İngilizce öğretmeni yaptırır. Etkinliklerden sonra öğrencilerden günlük hayatta karşılaştıkları problemlere dair 10 tane problem cümlesi oluşturmaları istenir ve öğrenciler problem cümlelerini yazdıktan sonra problemler tek tek okunarak üzerinde tartışılır. Son olarak problem çözme aşamasında devamlılık ve kararlılığın önemi konusunda Arapça öğretmeni dikkat çeker ve dersi sonlandırır.

29-12-202329-12-202329-12-202329-12-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 29.12.2023 - Güncelleme: 29.12.2023 12:39 - Görüntülenme: 79
  Beğen | 0  kişi beğendi