T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAŞAKŞEHİR - TOKİ Mustafa Kutlu İmam Hatip Ortaokulu

5 ve 6.HAFTA

Arapça öğretmeni, kendi alanıyla ilgili bir örnekle çocuklara problem durumu fark ettirerek derse başlar. Bu problem durumunu bilimsel çözme basamakları üzerinden yürütür. Ardından sosyal bilimler alanında hipotezlerin hangi yöntemlerle deneneceğinden bahseder ardından aktardığı problem durumuyla ilgili öğrencilerle bir anket çalışması yapar. Türkçe öğretmeni tahtaya sosyal medya dilinde olan anlamsız kelimeler yazarak çocuklara farklı bir problem durumu sunar. Çocuklar gözlem yaparak problemi kavrar. Sosyal medya dilinin Türkçeye ve günlük hayatımıza olan olumsuz etkileri konuşulur. Bu durumun nasıl aşılabileceği ile ilgili hipotezler kurulur. Çocuklardan sosyal medya dilinin kullanımının zararlarını daha kapsamlı araştırmaları için ailesindeki veya yakınındaki insanlarla gözlem ve görüşme yapmaları istenir. Bir sonraki hafta gözlem ve görüşmeler sonucunda hipotezlerin test edileceği söylenir. Devamında Din Kültürü öğretmeni, sosyal medyada kullanılan dilin olumsuz etkileri konusunda biraz daha ayrıntılı konuşmak istediğin söyler ve kötü sözlerin insanları duygusal olarak etkilediğini hatta sadece insanların değil diğer canlıların da kötü sözlerden etkilendiklerinden bahseder ve çiçekler üzerinden yapılan bir deneyi akıllı tahta üzerinden çocuklara gösterir. Deneyin sonuçları sınıfça tartışılır ve güzel söz söylemenin dinimizdeki öneminden bahsedilerek renklere vurgu yapılır. Öğretmen renklerin de insanların duygularına etkisi olduğundan bahsederek sözü İngilizce öğretmenine devreder. İngilizce öğretmeni renklerle alakalı fotoğrafları tahtaya yansıtarak çocuklara hangi duyguları hissettiklerini sorar. Renklerin insanların duygularına nasıl etki ettiğini konuşurlar. Okulda hangi renkleri kullanırlarsa başarılarının artacaklarına dair fikir yürütürler. Daha sonra hava durumunun da insanların duygularını etkileyen bir faktör olduğunu söyler ve akıllı tahtadan yağmur sesinin olduğu bir video açarak öğrencilere dinletir. Matematik öğretmeni burada dersi devralır ve çocuklardan hangi duyguları hissettiklerine dair yorumlarını alır ve öğrencilere ''Yağmur damlası düşerken neden yavaşlar?'' diye sorar ve öğrencilerle beyin fırtınası yapar. Konu ile ilgili videoyu izlettirir. Video izletildikten sonra yağmur damlasının çapı ile sürtünme kuvveti arasında bağlantı kurar ve matematik ile fen bilimlerini ilişkilendirir. Devamında yağmur miktarı arttığında neden olabileceği felaketlerden bahsedilir. İlçemizde yaşanan sel felaketinin olumsuz etkilerinin nasıl engelleneceği üzerinden fikirler alınır. Doğal afeti engellemek için fikir üretmeleri ve bu konuda yapılabilecek çalışmaları araştırabilecekleri uygun kaynaklar önerilir ve kaynakça ile ilgili araştırma yapmaları istenir ve ders bitirilir.

26-02-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.02.2024 - Güncelleme: 26.02.2024 11:47 - Görüntülenme: 53
  Beğen | 0  kişi beğendi