T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAŞAKŞEHİR - TOKİ Mustafa Kutlu İmam Hatip Ortaokulu

8.HAFTA

Öğrencilerden buldukları problem durumu hakkında kendi aralarında konuşmalarına izin verilir. Her grupta bulunan problem durumları tartışılarak problem durumu özelliklerine uygun olmayan problem cümleleri elenir, düzeltilmesi eklenmesi gereken durumlar var ise rehber öğretmenler eşliğinde düzeltilir ve sonuç olarak her gruptan uygun olan problem durumuna karar verilir. Belirlenen problem durumu ile alakalı balık kılçığı yöntemi ile problem durumu ve nedenleri ortaya konulur. Ardından grupların karar verdikleri problem durumlarını diğer gruplarla paylaşması istenir. Her grubun ortaya koyduğu çalışma tartışılır ve gerekli düzenlemeler yapılır. tartışmalar bittikten sonra öğrencilere HİS cümlesi hakkında bilgilendirme yapılır. HİS cümlesi kurmayı öğrenen çocuklar gruplarca belirlenen problemlere yönelik kendi HİS cümlelerini oluştururlar. Bir sonraki hafta için belirlenen HİS cümlesine yönelik literatür taraması yapmaları, problem çözümüne yönelik alternatif düşünceler üretmeleri ödev olarak istenir. Bir sonraki hafta yapılan çalışmalar ve toparlanan bilgiler ışığında tüm gruplar için ortak problem durumu ve HİS cümlesine ulaşılacağı öğrencilere bildirilir.

26-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.02.2024 - Güncelleme: 26.02.2024 11:32 - Görüntülenme: 39
  Beğen | 0  kişi beğendi